0512 - 571 030
 0512 - 571 030

Help, ik heb een klacht

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. Toch kan het voorkomen dat u vindt dat u niet goed of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u hier eerst met uw behandelaar over praat. En er zo probeert uit te komen.

Als u ergens ontevreden over bent, dan kunt u de volgende stappen nemen:
  1. Praat met uw tandarts om het op te lossen
    Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt of wat u dwars zit. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan samen zoeken naar een oplossing.
     
  2. Gesprek met de interne klachtenfunctionaris van de praktijk
    Mocht u samen met uw tandarts niet tot een oplossing zijn gekomen, dan kunt u uw klacht schriftelijk bij ons melden. We zullen er dan alles aan doen om samen met u tot een goede oplossing te komen van uw probleem. U kunt uw klacht mailen naar klachtenfunctionaris@bouriciuslaan.nl . Natuurlijk kunt u uw klacht ook telefonisch kenbaar maken via ons algemene telefoonnummer 0512-571030.
     
  3. Vraag advies van het TIP 
    Zijn we er samen nog niet uitgekomen, of u wilt uw klacht met een externe onafhankelijke partij bespreken, dan kunt u telefonisch informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoonnummer 0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek. Het TIP is opgericht door de KNMT. De TIP-medewerker kan met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts (weer) in gesprek kunt gaan en geeft u hiervoor tips en handvatten.
     
  4. Dien een klacht in via de Klachtenregeling van de KNMT 
    Komt u er alsnog niet uit? Dan kunt u hieronder een klacht indienen bij de KNMT. De tandartsen in onze praktijk zijn aangesloten bij de Klachtenregeling van de KNMT. U kunt hier verdere hulp krijgen van een KNMT-Klachtenfunctionaris bij het oplossen van uw klacht als u er zelf niet uit bent gekomen met uw tandarts of onze interne klachtenfunctionaris.
Nadat u een klacht heeft ingediend bij de KNMT, neemt een klachtenfunctionaris van de KNMT contact met u en de tandarts op om te bemiddelen.
Als uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de KNMT-Klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.

Kosten
Aan de bemiddeling van de KNMT-Klachtenfunctionaris zijn voor u als patiënt geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling. Als u het TIP belt, betaalt u een vast bedrag van € 0,90 per gesprek.

Naar het KNMT-Klachtformulier
 

Nieuws

Vacature mondhygiƫnist m/v

Door de groei van onze praktijk zijn wij op zoek naar een mondhygiënist m/v voor 24-32 uur per week. Klik hier voor de vacature.

UPDATE CORONA-VIRUS d.d. 15-03-2020

Op 15 maart jl. kregen wij van onze beroepsvereniging de KNMT het dringende advies om onze reguliere patiëntenzorg te staken. Uiteraard staat bij ons de veiligheid voor onze patiënten en onze medewerkers voorop. Als praktijk volgen wij dit advies dan ook per direct op. Dit betekent dat wij van
16 maart tot 6 april zijn gesloten. Wij zijn natuurlijk geopend voor spoedklachten. In geval van ernstige pijnklachten, nabloeding en/of ongeval kunt u ons van maandag t/m donderdag van 8.00 tot 17.00 en op vrijdag van 8.00 tot 12.00 bereiken via 0512 – 571030, voor spoedklachten toetst u 1. 
Heeft u in bovengenoemde periode een afspraak dan komt deze te vervallen. Wij zullen contact met u opnemen voor het inplannen van een nieuwe afspraak.

In deze uitzonderlijke tijd danken wij u bij voorbaat voor uw begrip.
 


Ga naar het berichtenarchief