0512 - 571 030
 0512 - 571 030

Help, ik heb een klacht

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. Toch kan het voorkomen dat u vindt dat u niet goed of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u hier eerst met uw behandelaar over praat. En er zo probeert uit te komen.

Als u ergens ontevreden over bent, dan kunt u de volgende stappen nemen:
  1. Praat met uw tandarts om het op te lossen
    Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt of wat u dwars zit. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan samen zoeken naar een oplossing.
     
  2. Gesprek met de interne klachtenfunctionaris van de praktijk
    Mocht u samen met uw tandarts niet tot een oplossing zijn gekomen, dan kunt u uw klacht schriftelijk bij ons melden. We zullen er dan alles aan doen om samen met u tot een goede oplossing te komen van uw probleem. U kunt uw klacht mailen naar klachtenfunctionaris@bouriciuslaan.nl . Natuurlijk kunt u uw klacht ook telefonisch kenbaar maken via ons algemene telefoonnummer 0512-571030.
     
  3. Vraag advies van het TIP 
    Zijn we er samen nog niet uitgekomen, of u wilt uw klacht met een externe onafhankelijke partij bespreken, dan kunt u telefonisch informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoonnummer 0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek. Het TIP is opgericht door de KNMT. De TIP-medewerker kan met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts (weer) in gesprek kunt gaan en geeft u hiervoor tips en handvatten.
     
  4. Dien een klacht in via de Klachtenregeling van de KNMT 
    Komt u er alsnog niet uit? Dan kunt u hieronder een klacht indienen bij de KNMT. De tandartsen in onze praktijk zijn aangesloten bij de Klachtenregeling van de KNMT. U kunt hier verdere hulp krijgen van een KNMT-Klachtenfunctionaris bij het oplossen van uw klacht als u er zelf niet uit bent gekomen met uw tandarts of onze interne klachtenfunctionaris.
Nadat u een klacht heeft ingediend bij de KNMT, neemt een klachtenfunctionaris van de KNMT contact met u en de tandarts op om te bemiddelen.
Als uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de KNMT-Klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.

Kosten
Aan de bemiddeling van de KNMT-Klachtenfunctionaris zijn voor u als patiënt geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling. Als u het TIP belt, betaalt u een vast bedrag van € 0,90 per gesprek.

Naar het KNMT-Klachtformulier
 

Nieuws

Avondklok

In heel Nederland geldt vanaf zaterdag 23 januari een avondklok tussen 21.00 uur en 4.30 uur in de ochtend. 
Omdat onze praktijk van maandag t/m donderdag tot 21.00 uur open is zullen we een aantal afspraken verplaatsen zodat iedereen op tijd thuis kan zijn. Mocht úw afspraak verplaatst worden dan nemen wij tijdig contact met u op om een nieuwe afspraak te maken. Voor spoedgevallen is uw tandarts uiteraard bereikbaar. Heeft u tijdens de avondklok een afspraak voor een spoedbehandeling, zorgt u er dan voor dat u een ‘Eigen verklaring avondklok’ ingevuld bij u draagt.

GEBOREN!

Onze tandarts Jantine Groenewoud is bevallen van een gezonde tweeling! Juliëtte en Reinier kwamen dinsdag 17 november ter wereld en moeder en baby's maken het uitstekend!


Ga naar het berichtenarchief