0512 - 571 030
 0512 - 571 030

Help, ik heb een klacht

De meeste patiënten zijn tevreden over hun tandarts. Toch kan het voorkomen dat u vindt dat u niet goed of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u hier eerst met uw behandelaar over praat. En er zo probeert uit te komen.

Als u ergens ontevreden over bent, dan kunt u de volgende stappen nemen:
  1. Praat met uw tandarts om het op te lossen
    Vraag om een verhelderend gesprek met uw tandarts. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven wat u onduidelijk vindt of wat u dwars zit. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk te weten, dat u een probleem heeft. U kunt dan samen zoeken naar een oplossing.
     
  2. Gesprek met de interne klachtenfunctionaris van de praktijk
    Mocht u samen met uw tandarts niet tot een oplossing zijn gekomen, dan kunt u uw klacht melden bij onze interne klachtenfunctionaris. We zullen er dan alles aan doen om samen met u tot een goede oplossing te komen van uw probleem. U kunt uw klacht mailen naar klachtenfunctionaris@bouriciuslaan.nl . Natuurlijk kunt u uw klacht ook telefonisch kenbaar maken via ons algemene telefoonnummer 0512-571030.
     
  3. Vraag advies van het TIP 
    Als u er met uw tandarts, of met onze interne klachtenfunctionaris, samen nog niet bent uitgekomen, of u wilt uw klacht met een externe onafhankelijke partij bespreken, dan kunt u telefonisch informatie inwinnen bij het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), telefoonnummer 0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek. Het TIP is opgericht door de KNMT. De TIP-medewerker kan met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts (weer) in gesprek kunt gaan en geeft u hiervoor tips en handvatten.
     
  4. Dien een klacht in via de Klachtenregeling van de KNMT 
    Komt u er alsnog niet uit? Dan kunt u hieronder een klacht indienen bij de KNMT. De tandartsen in onze praktijk zijn aangesloten bij de Klachtenregeling van de KNMT. U kunt hier verdere hulp krijgen van een KNMT-Klachtenfunctionaris bij het oplossen van uw klacht als u er zelf niet uit bent gekomen met uw tandarts of onze interne klachtenfunctionaris.
Nadat u een klacht heeft ingediend bij de KNMT, neemt een klachtenfunctionaris van de KNMT contact met u en de tandarts op om te bemiddelen.
Als uw klacht niet wordt opgelost met de hulp van de KNMT-Klachtenfunctionaris, dan kunt u uw klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.

Kosten
Aan de bemiddeling van de KNMT-Klachtenfunctionaris zijn voor u als patiënt geen kosten verbonden. Dat geldt ook voor de klachtbehandeling. Als u het TIP belt, betaalt u een vast bedrag van € 0,90 per gesprek.

Naar het KNMT-Klachtformulier
 

Nieuws

Uw nota

De factuur van de Bouriciuslaan ontvangt u TOT 1 OKTOBER 2019 via Fa-med. Dit is een organisatie die binnen de gezondheidszorg het versturen en innen van nota´s verzorgt. Ook wij maken gebruik van deze dienstverlening. Op de factuur staan de behandelingen omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld. De tarieven voor tandheelkundige behandelingen worden vastgesteld door de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA).

Per 1 oktober 2019 gaat Famed samen verder met Infomedics. Vanaf die datum ontvangt u de rekening voor de zorg van Infomedics. Klikt u [hier] voor meer informatie over uw rekening via Infomedics.

Wij verbouwen!

Na bijna 20 jaar was onze praktijk toe aan een opfrisbeurt! U heeft het misschien al gezien, de grootste verbouwoverlast is achter de rug en hier en daar worden nog puntjes op de i gezet. Op dit moment wordt ons parkeerterrein opnieuw gestraat én krijgt het pand een andere kleur. Gelukkig kon u ook tijdens de verbouwing gewoon bij ons terecht. Hulde aan ons team dat ondanks de overlast u heeft kunnen ontvangen en zorg aan u heeft kunnen verlenen!


Ga naar het berichtenarchief